Wiele organizacji korzysta z tzw. delegowania pracowników. Dotyczy to zwłaszcza międzynarodowych pracodawców, którzy wysyłają swoich pracowników do wykonywania zadań na rzecz zagranicznych spółek. W zależności od okresu, na jaki jest wysyłany pracownik, mogą mu przysługiwać uprawnienia wynikające z przepisów polskich i zagranicznych.
Dopełnienie związanych z tym obowiązków uchroni pracodawcę przed negatywnymi konsekwencjami mogącymi wyniknąć z kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
W szczególności dotyczy to kwestii:
- legalizacji pobytu i pracy
- uprawnień pracowniczych, jak: wynagrodzenie, wypoczynek czy urlop
- ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
- rezydencji podatkowej
Aby dowiedzieć się więcej, zapraszamy do lektury artykułu Aleksandry Pisarek „Delegowanego mogą obejmować mieszane warunki zatrudnienia” w dzienniku „Rzeczpospolita”.
>>Link do artykułu<<