Od 2 lutego 2025 r. obowiązuje art. 4 Rozporządzenia o sztucznej inteligencji (AI Act), który nakłada na dostawców i użytkowników systemów sztucznej inteligencji obowiązek zapewnienia odpowiedniego poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie AI wśród personelu oraz innych osób zaangażowanych w projektowanie, wdrażanie i stosowanie takich systemów.

Dla prawników in-house oznacza to konieczność zbudowania spójnego i udokumentowanego podejścia do tzw. AI Literacy – czyli kompetencji pozwalających na świadome i odpowiedzialne korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji w organizacji.

Co oznacza „AI literacy” w praktyce?

Jakie działania można podjąć, aby dostosować się do AI literacy?

Z pomocą przychodzi m.in. dokument „Living Repository of AI Literacy Practices”, który zawiera przykłady wdrożeń m.in. z IBM, Booking.com, Fastweb czy SAS. Praktyczne podejścia można łatwo przeanalizować przy wsparciu narzędzi takich jak Perplexity lub ChatGPT, które pomogą w szybkim podsumowaniu najważniejszych treści.

Oto sprawdzone i rekomendowane sposoby budowania AI literacy w organizacji.

1Programy szkoleniowe i kursy:

2Materiały edukacyjne:

3Struktury wspierające:

O czym warto pamiętać?

Co dalej?

Jeśli potrzebują Państwo wsparcia w zaprojektowaniu lub skontrolowaniu systemu AI literacy zgodnego z AI Act – zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem specjalizującym się w prawie nowych technologii.


przycisk pobierz newsletter


Kontakt

Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem specjalizującym się w prawie nowych technologii, jeśli:

Michał Pietrzyk – radca prawny, Senior Associate w zespole IP/IT, Digital Transformation and Automation Lead