Zapraszamy na webinar dotyczący aktualności z prawa pracy – Prawne aspekty zwalniania

15 września | godz. 10:00 (1,5 h + 30 minut Q&A)

Ostatnie trzy miesiące wymogły na wielu przedsiębiorcach konieczność podjęcia działań restrukturyzacyjnych. Niepewność kolejnych miesięcy wzmaga tę potrzebę. Stawia to wielu pracodawców przed wyzwaniem dotyczącym restrukturyzacji także w obszarze zatrudnienia. Biorąc pod uwagę ilość obowiązujących obecnie regulacji w obszarze prawa pracy (w tym „tarcze antykryzysowe”), w naszym webinarze podsumujemy najważniejsze aspekty prawne dotyczące redukcji zatrudnienia. Odpowiemy na następujące pytania:

Agenda:

1. Podstawy prawne redukcji zatrudnienia – kodeks pracy a aktualne regulacje antykryzysowe COVID-19
  1. Formy zakończenia współpracy z pracownikiem
  1. Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę:
    1. przyczyny – absencja chorobowa, „dublowanie się” stanowisk, nienależyte wykonywanie obowiązków (nieefektywność), utrata zaufania do pracownika
    2. terminy i tryb wypowiadania umów o pracę
    3. konsekwencje odwołania się pracownika od wypowiedzenia – jak powinien zabezpieczyć się pracodawca
  1. Zmiana warunków pracy i płacy
  1. Ochrona przed zwolnieniem
  1. Zwolnienia grupowe
  1. Rozwiązywanie umów cywilnoprawnych
  1. Rola związków zawodowych oraz przedstawicieli pracowników w procesie zwolnienia
  1. Opodatkowanie i oskładkowanie odpraw, odszkodowań, świadczeń urlopowych
  1. Pytania i odpowiedzi