Już wkrótce obowiązek wprowadzenia przepisów dotyczących sygnalistów będzie dotyczył każdej organizacji zatrudniającej co najmniej 50 pracowników. Kancelaria JDP przeprowadza badanie w formie ankiety, aby ustalić na jakim etapie są przedsiębiorcy we wprowadzaniu tych regulacji. Badanie pomoże również wykazać, czy stan ten różni się w zależności od branży, poziomu zatrudnienia i istnienia w organizacji systemu Compliance.
Ankieta jest anonimowa i dotyczy wszystkich ważnych zagadnień praktycznych związanych z procedurą ochrony sygnalistów, a wypełnienie jej zajmuje ok. 5 minut. Do udziału w ankiecie zapraszamy dyrektorów działów prawnych, dyrektorów HR, dyrektorów Compliance oraz dyrektorów audytu.
Zapraszamy do wypełnienia ankiety: https://sygnalisci.webankieta.pl/
Ankieta dostępna jest do 1 marca 2023 r.
Podsumowanie naszych badań odbędzie się w formie bezpośredniego, bezpłatnego spotkania w kancelarii JDP. Będzie to okazja, aby dowiedzieć się, jak inne organizacje odpowiadają na obowiązek wprowadzenia procedur, jakie rozwiązania stosują, z jakich narzędzi korzystają i jak radzą sobie z wątpliwościami, które dotyczą przepisów o sygnalistach.
Ekspertki JDP dr Joanna Ostojska-Kołodziej, Anna Matusiak-Wekiera i Magdalena Bartnik omówią następujące zagadnienia:
- co wolno a czego nie wolno zrobić w procedurze dotyczącej sygnalistów?
- jakie rozwiązania są najbezpieczniejsze i najefektywniejsze?
- jak prowadzić postępowanie wyjaśniające i przekazać sygnaliście informacje zwrotną?