Przedsiębiorcy – działający w każdej z dziedzin gospodarki – muszą mierzyć się od kilku lat z trudnościami związanymi m.in. z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem biznesowym, w tym rosnącymi kosztami, częstymi zmianami legislacyjnymi czy też skutkami nierzetelnego realizowania kontraktu przez kontrahenta.

Kolejne komplikacje wynikają ze skutków wybuchu epidemii, a także wojny w Ukrainie, eskalujących wojen handlowych oraz powiązanych z nimi efektów gospodarczych. Na powyższe może nakładać się opóźnienie w realizacji umowy spowodowane przez kontrahenta. Okoliczności te zwykle uniemożliwiają zrealizowanie inwestycji z poniesieniem kosztów przewidywanych w kalkulacji oferowanego wynagrodzenia, prowadząc do niesatysfakcjonującego wyniku finansowego projektu. Problemy wykonawców i zleceniobiorców oddziałują natomiast na sytuację ich partnerów biznesowych.

Jak reaguje rynek? Na co mogą liczyć przedsiębiorcy doznający strat? Co dalej, jeśli aneks do umowy nie zostanie zawarty albo nie pozwoli wystarczająco poprawić wyniku finansowego?

data27 maja 2025 r.

godzina  10:00–11:30

Miejsce: online


przycisk zarejestruj się


Zaproszenie kierujemy do przedsiębiorców realizujących umowy długoterminowe, jak również tych dotkniętych skutkami wzrostów kosztów z uwagi na zmiany cen oraz nierzetelne wykonywanie umów przez kontrahentów. Podczas webinaru będziemy koncentrować się na umowach o roboty budowlane, ale nie tylko. Webinarium będzie szczególnie przydatne dla:


Program


Organizator: kancelaria JDP


Webinar poprowadzą: 

Mariusz Nowakowski, MLE – adwokat, Partner w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury

Maciej Grzybowski – radca prawny, Senior Associate w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury

Magdalena Zasiewska – doradca podatkowy, Head of Tax