W następstwie postępowania prac nad ustawą o ochronie sygnalistów przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej 250 pracowników przystąpiły do tworzenia lub uaktualnienia wewnętrznych przepisów regulujących tę kwestię. Polska firma z branży lotniczej zatrudniająca ponad 1000 pracowników zaangażowała zespół JDP do przygotowania regulaminu zgłaszania nieprawidłowości. Jest to kolejna procedura, którą przygotowujemy w związku z rychłym uchwaleniem przepisów o ochronie sygnalistów.
W ramach prac nad regulaminem rozważeniu podlegają w szczególności:
– dopuszczalność dokonywania zgłoszeń anonimowych,
– możliwość dokonywania zgłoszeń przez podmioty zewnętrzne (np. kontrahentów, podwykonawców),
– rozszerzenie obszarów, których mogą dotyczyć zgłoszenia,
– ustalenie kanałów zgłoszeń,
– określenie zasad ochrony tożsamości i zapewnienia poufności,
– współpraca z zakładowymi organizacjami związkowymi.
Sprawę prowadzą adw. dr Joanna Ostojska-Kołodziej, Counsel, we współpracy z adw. Magdaleną Bartnik, Associate (aspekty prawa pracy) i r.pr. Anną Matusiak-Wekierą, Head of Data Protection (apekty ochrony danych osobowych).