Proces składania oferty w ramach zamówień publicznych to temat trudny i wieloaspektowy. Należy pamiętać o szeregu istotnych kwestii, także od strony podatkowej. Przedsiębiorcy często mają wątpliwości, jakie dane dotyczące VAT, w tym jaką stawkę, należy podać w ofercie, a błędnie uzupełnione formularze wiążą się z poważnymi konsekwencjami, łącznie z odrzuceniem oferty.
W trakcie naszego spotkania omówimy:
- proces składania oferty od strony podatkowej;
- status i dane przedsiębiorcy w zakresie VAT (dla celów oferty);
- procedura odwoławcza w przypadku nieprawidłowości podatkowych w ofercie;
- sposoby zabezpieczenia się przed podaniem niewłaściwej stawki VAT.
Teorię zilustrujemy odpowiednimi przykładami, wraz z powołaniem orzecznictwa.
Data: 28 lutego 2024
Czas trwania: 10:00 – 11:30
Program:
- Oferta składana w procesie zamówień publicznych – o czym trzeba pamiętać?
- VAT w ofercie PZP – konsekwencje nieprawidłowego określenia stawki VAT
- Procedura wyjaśniająca i odwoławcza – etapy i przebieg
- Dostępne środki uzasadniające prawidłowość stawki VAT na przedmiot zamówienia
Zaproszenie kierujemy przede wszystkim do przedsiębiorców.
Webinarium będzie szczególnie przydatne dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, zespołów księgowości, szefów działów prawnych, prawników wewnętrznych w przedsiębiorstwach, claim managerów, specjalistów ds. przetargów / zamówień publicznych, w tym pracowników działów zakupów i sprzedaży.
Organizator:
Webinar poprowadzą:
Magdalena Zasiewska – doradca podatkowy | Head of Tax w Zespole Podatkowym
Wojciech Merkwa – radca prawny | Partner w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury, kieruje Zespołem Zamówień Publicznych