Wykonawcy kontraktów kolejowych muszą mierzyć się w ostatnich latach z licznymi trudnościami związanymi m.in. z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem gospodarczym, w tym rosnącymi cenami środków produkcji, częstymi zmianami legislacyjnymi czy też skutkami nierzetelnego realizowania kontraktu przez kontrahenta.
Powyższe okoliczności często uniemożliwiają zrealizowanie inwestycji w oparciu o koszty przewidziane w kalkulacji oferowanego wynagrodzenia, prowadząc do strat na kontrakcie lub (w najlepszym wypadku) braku osiągnięcia zamierzonego zysku. Problemy wykonawców oddziałują natomiast na sytuację inwestorów, przez co wszystkie strony umowy o roboty budowlane powinny poszukiwać sposobu usunięcia lub ograniczenia skutków ww. drastycznej zmiany sytuacji rynkowej. Z perspektywy inwestora dodatkowym problemem jest ocena dopuszczalności zmiany umowy zawartej w reżimie Prawa zamówień publicznych.
Data: 26 października 2022
Czas trwania: 10:00 – 11:30
Organizatorzy:
- kancelaria JDP
- Izba Gospodarcza Transportu Lądowego (IGTL)
Zaproszenie kierujemy do wykonawców realizujących kontrakty w branży kolejowej.
Webinarium będzie szczególnie przydatne dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, szefów działów prawnych, prawników wewnętrznych w przedsiębiorstwach, claim managerów, pracowników działów zakupów i sprzedaży.
Program webinaru Waloryzacja kontraktów w branży kolejowej:
- Kiedy wzrost kosztów realizacji inwestycji może uzasadniać żądanie przez wykonawcę dodatkowej płatności?
- Jaką strategię mogą obrać wykonawcy robót budowlanych w tym przypadku?
- Jakie roszczenia mogą przysługiwać wykonawcom w razie nieprzewidzianego wzrostu kosztów realizacji inwestycji?
- Jakie działania powinien podjąć wykonawca, by odpowiednio udokumentować i skutecznie dochodzić swych roszczeń?
- Jakie wymogi muszą być spełnione, aby zmiana umowy była zgodna z Prawem zamówień publicznych?
Webinar poprowadzą:
- Ludwina Klein, LL.M. – Adwokat | Counsel
- Jakub Majewski – Adwokat | Partner
- Wojciech Merkwa – Radca prawny | Partner