W ramach praktyki IP / IT / Prawo reklamy i mediów skupiamy się na zabezpieczeniu prawnym własności intelektualnej, niezbędnego elementu funkcjonowania każdego biznesu w zmieniającej się rzeczywistości.
Kreujemy ramy prawne dla funkcjonowania w przestrzeni internetowej, w tym projektujemy dokumentację prawną dla usług elektronicznych, takich jak aplikacje, serwisy online oraz inne produkty oparte na nowych technologiach.
Wspieramy branże IT oraz nowych technologii:
- dobierając model prawny do prowadzonej działalności,
- opiniując kontrakty, w tym dotyczące wdrożenia oprogramowania,
- przygotowując umowy serwisowe oraz dotyczące wsparcia infrastruktury informatycznej.
Posiadamy specjalistyczne doświadczenia w pomocy prawnej dla branży marketingowej oraz reklamy, w zakresie:
- ochrony koncepcji kreatywnych,
- umów projektowych,
- umów z podwykonawcami,
- zabezpieczania praw własności intelektualnej powstających w ramach realizacji kampanii reklamowych.
Opiniujemy zgodność z prawem koncepcji oraz poszczególnych działań marketingowych i reklamowych ze szczególnym uwzględnieniem projektów dotyczących produktów sensytywnych (alkohol, tytoń, środki farmaceutyczne).
Wspieramy prawnie obszar mediów w zakresie zabezpieczenia działań związanych z publikowaniem treści w ramach wszystkich kanałów komunikacji (Internet, TV, Radio), ze szczególnym uwzględnieniem treści cyfrowych.
Zastępujemy klientów w postępowaniach związanych z:
- ochroną praw autorskich i praw pokrewnych,
- uzyskiwaniem oraz ochroną własności przemysłowej,
- ochroną dóbr osobistych,
- czynami nieuczciwej konkurencji.